K produkcii Redakcie ľudovej hudby bratislavského rozhlasu patrili v 60. rokoch aj obľúbené hudobné dramatizácie, medzi ktorými bolo niekoľko diel poľského básnika, prozaika a dramatika Kazimierza Przerwu-Tetmajera (1865-1940). Jeho dielo si u nás získalo popularitu vďaka goralským folklórnym motívom, ktoré sa ponúkali aj na hudobné spracovanie.
Baladu o Vojtovej Marine sfilmoval v roku 1964 režisér Martin Ťapák, ktorý si pozval na spoluprácu hudobného skladateľa Tibora Andrašovana. Z roku 1987 je rozhlasové spracovanie príbehu z pera Alojza Čobeja s hudbou Vojtecha Tátoša. Týmto dvom dramatizáciám predchádza rozhlasová podoba Balady o Vojtovej Marine (1960). Tetmajerovu poviedku zdramatizovala Jarmila Štítnická, hudbu zložil Bartolomej Urbanec. V réžii Ivana Terena účinkujú Karol L. Zachar, Karol Machata, Jela Lukešová a Jozef Sodoma. Sólo spieva Anna Kajabová-Peňašková, na husliach hrá Jozef Wildmann. Malý orchester bratislavkého rozhlasu diriguje autor hudby Bartolomej Urbanec.
Klavirista, klarinetista, hudobný skladateľ a aranžér Ladislav Gerhardt žil v rokoch 1937-1993. Po absolvovaní košického konzervatória študoval od roku 1958 na VŠMU v Bratislave kompozíciu u Jána Cikkera, Ota Ferenczyho a Ľudovíta Rajtera, absolvoval v roku 1963 hrou na klarinete. Už ako študent založil v roku 1961 Bratislavské džezové kvarteto a stal sa tak jedným z priekopníkov tohto žánru, ktorý sa u nás neudomácňoval celkom ľahko. Spomienkový medailón Ladislava Gerhardta v roku 2001 pripravili Gabriela Hermélyová a Karol Ondreička v cykle Kronika populárnej hudby.
Vo výbere slovenských populárnych piesní zo začiatku 60. rokov sa môžete tešiť napríklad na tieto hity: Volare (Jozef Borároš, TOČR), Stretol som deň (Jozef Kuchár), Jeden z dvoch (Gabriela Hermélyová, Tanečný orchester Jozefa Laufera), Nemáš ma už rád (Melánia Olláryová, Tanečný orchester Vieroslava Matušíka), Don Juan (Zuzka Lonská, Tanečný orchester Siloša Pohanku); Podmoskovské večery (Zdeněk Kratochvíl).
Blok, venovaný folklóru a popu, pripravuje redaktor Marián Minárik.