Rozhlasová hra pre mládež je útvar pomerne mladý. Od čias svojho mohutného nástupu, v rokoch 1977 - 1978 sa ročne vysielalo 16 premiér, z toho 8 až 9 pôvodných slovenských. Až koncom 80. rokov sa objavujú hry, kde postavy mladých ľudí začínajú samostatne myslieť. Objavuje sa sebaspytovanie, sebahodnotenie, kritickejší postoj k okolitému dianiu. Ale s pocitom slobody sa objavuje aj obava z jej zneužitia. Mládež nielen revoltuje proti rodičom, učiteľom, ale zároveň vyjadruje pocit ohrozenia z civilizačných neduhov v podobe drog, prostitúcie, podvodov, krádeží vo veľkom štýle a podobne.
Tvorcov rozhlasových hier pre mládež možno rozdeliť do dvoch hlavných prúdov. Jeden prúd sa uberá po ceste realistických príbehov a ten druhý cestou postmoderne či absurdne postavených drám s experimentálnym charakterom. Do tej druhej skupiny patrí aj Zuzana Uličianska.
Jej hra Rádio Labyrint avizovala, že postmoderný prúd zachytil aj rozhlasové žánre. Narúšanie vžitého kánonu rozhlasovej hry vyvolalo svojho času vášnivé debaty o oprávnenosti jej zaradenia do kategórie hry pre mládež. Hra napokon zvíťazila na piešťanskom festivale v roku 1993, čo otvorilo dvere novému smerovaniu v hre pre mládež. V réžii Ivana Predmerského účinkovali: Iveta Pašková, Stano Král, Kristína Kolcová, Martin Kaprálik a ďalší.
Básnik, prozaik a dramatik Peter Gregor debutoval v rozhlase v roku 1978 a odvtedy na jeho konte pribudlo vyše dvadsať rozhlasových hier, z ktorých mnohé získali významné ocenenia alebo boli vysielané v zahraničí. Medzi také patrí aj jeho rozhlasová hra Interview (1998). V réžii Martina Kákoša účinkujú Stano Dančiak, Anna Šišková, Darina Vašíčková a Vlado Minarovič.
Renomovaná odborníčka v oblasti médií a literatúry Marta Žilková v publikácii Výhry a prehry mediálnej drámy o tomto diele píše:
„Peter Gregor sebe vlastným spôsobom sa zamýšľa nad špeciálnym prípadom staroby - starnutím umelca. Spôsob vyjadrovania, formulácia myšlienok a stavba dialógu svedčia o vyzretom autorskom štýle a o znalosti média, pre ktoré je hra určená. Hlavnou postavou je starý, zatrpknutý známy umelec, na ktorého zabudol svet a ktorý sa proti nemu obrnil mlčaním. Režisér Martin Kákoš zvolil dobre, keď do úlohy starca obsadil Stana Dančiaka. Dokázal vyjadriť uštipačný tón autora, meniť polohy hnevu, brániť sa aj útočiť a nakoniec odkryť citlivú stránku svojej osobnosti. V kontexte autorovej tvorby sa hra Interview pravdepodobne zaradí na vyššiu priečku."
Gregorov aforizmus Medzi nami literátmi môžeme pokojne považovať za jeho umelecký manifest: „Kdekto vie bravúrne narábať jazykom, kdekto s ním majstrovsky experimentuje, no málokto ovláda kumšt v pravý čas ho vyplaziť."
Blok, venovaný literatúre a dráme, pripravuje redaktor Marián Grebáč.