Začneme v roku 1966, keď dirigent Denis Coutsis nahral so Symfonickým orchestrom Československého rozhlasu predohru Hebridy Felixa Mendelssohna. Skladateľ sa inšpiroval návštevou ostrova Staffa v súostroví Hebridy na západe Škótska, kde spoznal tajomnú Fingalovu jaskyňu. Táto historická nahrávka je cenným príspevkom do kompletizácie dirigentských hosťovaní v rozhlasovom orchestri.
V roku 1963 oslavoval Detský zbor Československého rozhlasu v Bratislave desiate výročie. Na tento významný akt si zaspomíname v krátkom rozhovore, ktorý vedie hudobná redaktorka Oľga Odzganová. Zachytáva situáciu pred večerným slávnostným koncertom, ktorý mal bilancovať desaťročné pôsobenie Detského zboru Československého rozhlasu v Bratislave. V jeho podaní si pod vedením zbormajstra Ondreja Francisciho vypočujeme výber z cyklu Šesť zimných piesní od Janka Matušku.
V rámci festivalu Bratislavské hudobné slávnosti sa pravidelne konala súťažná interpretačná prehliadka Medzinárodná tribúna mladých interpretov. Účastníci mohli získať titul Laureát MTMI (TIJI), prehliadka bola pod patronátom UNESCO. V roku 1976 pripravila redaktorka Milica Zvarová záznam z vystúpenia ruskej sopranistky Galiny Kalininovej. Vypočujte si slávnu Listovú áriu z opery Eugen Onegin od Petra Iľjiča Čajkovského. Symfonický orchester Československého rozhlasu Bratislava dirigoval Ondrej Lenárd.
Dlhodobý cyklus Štúdio mladých spĺňal významnú úlohu pri rozvoji hudobných aktivít v profesionálnom hudobnom vzdelávaní, aj medzi laikmi a amatérmi. V relácii Viery Režuchovej zo septembra 1978 bola ústrednou témou Hudobná mládež Slovenska a jej stretnutie v Humennom. Súčasťou hudobného diania boli centrá Hudobnej mládeže vo viacerých mestách. Raz ročne sa mladí nadšenci stretávali a muzicírovali. V dobovej reflexii jedného takéhoto stretnutia v Humennom sa rozprávajú Bohuš Géci, profesor z Konzervatória v Bratislave Ján Pragant, šéfdirigent opery SND Pavol Baxa, ktorý v Humennom pracoval so speváckym zborom Hudobnej mládeže, a riaditeľ Slovenskej filharmónie Ladislav Mokrý.
Skladbu Daniela Speera Hudobný turecký Eulenspiegel objavil v roku 1980 Ján Albrecht, ktorý ju uviedol so začínajúcim súborom Musica aeterna. Daniel Speer (1636-1707) bol inšpirovaný hudbou z Horného Uhorska, kde skladateľ veľa rokov pôsobil - v Kežmarku, Levoči, Sabinove. Počas tureckých vojen sa dostal do tureckého zajatia. V armáde pôsobil ako bubeník. Hudobný turecký Eulenspiegel je zároveň hudobným prepisom Speerovho životopisného románu Uhorský Simplicissimus.
Blok klasickej hudby pripravuje redaktorka Melánia Puškášová.