Rozhlasová hra - Ľuboš Machaj: Marketing (2004)

Rozhlasová hra - Ľuboš Machaj: Marketing (2004)

Dramaturg, autor rozhlasových hier a manažér Ľuboš Machaj, ktorý je od augusta 2022 riaditeľom RTVS, oslavuje sedemdesiatku. Do Československého rozhlasu v Bratislave nastúpil v roku 1978. Začínal v Hlavnej redakcii hier pre deti a mládež, potom moderoval reláciu Pozor, zákruta!, neskôr sa vrátil na pozíciu dramaturga rozprávkových hier.

Bol riaditeľom Bibiany, programovým riaditeľom Rádia Twist a šéfdramaturgom druhého programu Slovenskej televízie. Po návrate do Slovenského rozhlasu šéfoval sekcii programu. Založil a viedol jednu z digitálnych programových služieb Rádio Pyramída. Spolupracoval na príprave programov Čo sa stalo s Robom Rothom, Bola raz jedna povesť a SK Dejiny.

Ľuboš Machaj je autorom desiatok rozhlasových umeleckých pásiem, dramatizácií literárnych predlôh a pôvodných rozhlasových hier (Vnútorné dvory, Uspávanka pod hladinou, Len, aby nás niekto počul, Oheň ukrytý v kameni, Bratislavský Robinson, Marketing).

A práve Marketing z roku 2004 nestratil nič zo svojej aktuálnosti. Autor o svojej hre povedal, že je o zvláštnom stretnutí dvoch svetov - jeden hrdina pôsobí v reklamnej agentúre a druhý je mafián, pričom obidva svety majú vlastné spôsoby marketingu.

V réžii Róberta Horňáka účinkujú: Pavol Plevčík, Ľubomír Bukový, Viliam Rozboril, Peter Kočiš, Andrej Hryc, Dušan Tarageľ, Soňa Ulická, Lena Košická, Peter Sklár. Majstrom zvuku bol Peter Daniška.

[text: Marián Grebáč, foto: Jaroslav Novák, TASR]

 

Živé vysielanie ??:??

Práve vysielame